Wiadomości z rynku

poniedziałek
30 grudnia 2024

Skrzynie biegów I-Sync dla Volvo FE

Ciągniki siodłowe. Volvo FE ze skrzynią biegów I-Sync
22.01.2010 00:00:00
Obecnie wszystkie modele pojazdów Volvo Trucks przeznaczone do miejskiego i regionalnego transportu dystrybucyjnego mogą być wyposażone w zautomatyzowaną skrzynię biegów. Ostatnio grupę tę rozszerzono o pojazdy dystrybucyjne Volvo FE ze skrzynią biegów I-Sync. Są to manualne skrzynie uzupełnione o układ automatycznej zmiany biegów. Współpracują z siedmiolitrowymi silnikami Volvo o mocy 260 KM.
Działanie to jest elementem strategii polegającej na wzmocnieniu pozycji firmy w segmencie pojazdów dla transportu dystrybucyjnego.
Połączenie manualu z automatem
I-Sync to manualna skrzynia uzupełniona o układ automatycznej zmiany biegów. Podobnie jak I-Shift, I-Sync ma łączyć w sobie niezawodność i mały ciężar skrzyni manualnej z wygodą przekładni automatycznej. Jednak w odróżnieniu od skrzyni I-Shift, zaprojektowanej z myślą o transporcie ciężkim, I-Sync została dostosowana do wymogów lokalnego transportu dystrybucyjnego. Od czasu swojej premiery rynkowej w pojazdach FL, wiosną 2008 r., skrzynia biegów
I-Sync cieszy się dużą popularnością wśród klientów.
- Więcej niż jedna trzecia sprzedanych samochodów FL była wyposażana w I-Sync - mówi Anders Bellini, Business Area Manager ds. Volvo FL i FE w Volvo Trucks. - Transport dystrybucyjny charakteryzuje się szybkim tempem jazdy i koniecznością częstego zatrzymywania się. Dlatego wielu klientów preferuje zautomatyzowaną skrzynię biegów, zapewniającą większy komfort pracy kierowcy i niższe zużycie paliwa. Obecnie rozszerzamy naszą ofertę, wprowadzając skrzynię biegów I-Sync w większym modelu, Volvo FE.
Dostosowana do specyfiki dystrybucji
W Volvo FE skrzynia biegów I-Sync współpracuje z 7-litrowym silnikiem Volvo o mocy 260 KM.
- To optymalne połączenie w transporcie lokalnym i regionalnym na mniejsze odległości - mówi Clara Werner Floberg, menedżer produktu ds. Volvo FL i FE w Volvo Trucks. - Silnik zapewnia dużą dynamikę jazdy, podczas gdy skrzynia biegów gwarantuje płynną zmianę przełożeń i wygodę sterowania, nawet gdy konieczne jest częste zatrzymywanie się i ruszanie z miejsca, np. podczas manewrowania na ograniczonej przestrzeni.
Dzięki optymalizacji procesu zmiany biegów I-Sync przyczynia się do utrzymania niskiego zużycia paliwa, a tym samym niskiego poziomu emisji dwutlenku węgla.
Tak jak dotychczas, w dużych samochodach ciężarowych Volvo: FH16, FH i FM dostępna jest zautomatyzowana skrzynia biegów Volvo
I-Shift. I-Sync w skrócie
- Zautomatyzowana skrzynia biegów o 6 przełożeniach.
- Dostępna w pojazdach dystrybucyjnych Volvo FE 4x2 o dopuszczalnej masie całkowitej 18 t.
- Dostosowana do silnika Volvo D7 o mocy 260 KM, spełniającego normę emisji spalin Euro 5.
- Maksymalny wejściowy moment obrotowy: 1.010 Nm.
- Przebieg między wymianami oleju: 300.000 km.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.